25 november 2009

Trevliga svenskar

Nu har jag varit ute på kvällsvandring. När jag skulle gå tillbaka från Thapae Gate, där jag fikat (och pluggat) en stund på Starbucks, tog jag en omväg för att köpa frimärken. På vägen tillbaka tog jag kringelkrok-vägar i närheten av där jag bor som jag inte gått förut. Jag tänkte jag skulle utforska området lite. När jag står där mitt på en av dessa och funderar på om jag ska stanna för att äta middag, kommer ett äldre par och stannar till och samtidigt tittar in mot restaurangen. När de börjar diskutera pratar de svenska! Det var andra gången jag hör det på min resa. Den andra gången var jag sådär sugen på att prata så jag svarade på engelska när mannen i fråga frågade om saltet (han frågade inget mer).
De här verkade trevligare så jag började prata med dem. Vi stod nog där i 45 minuter och pratade om allt mellan himmel och jord, mest Thailand förstås. Det slutade med att de visade sin favoritrestaurang inte långt därifrån. Som jag totalt tidigare missat! Och det var så gott där! Jag åt en supergod Pad Thai för 6 kr. Dit ska jag verkligen gå tillbaka. Lunchen (de få grishår jag fick i mig) har dock resulterat i världens magknip. Jag hoppas det inte blir värre, och att det inte var för intet som jag tog Dukoralen..

Inga kommentarer: