22 februari 2010

Bästa stunder 3 - Semester

Efter två månader i Chiang Mai tog jag några veckors semester, och jag fick då återigen träffa min underbara som jag varit ifrån så länge.

Vilken lyckokänsla det var att få träffas på flygplatsen i Bangkok igen. Helt underbart. Bilden symboliserar också resten av de härliga dagar vi hade i Bangkok. Bland annat så bodde vi på ett mysigt hotell, och vi gick på lyxbio på Siam Paragon.

Efter Bangkok tog vi oss till Koh Chang. Vid Tree Top Adventure kastade vi oss ut från plattformar som satt på de höga träden, och vi flög över trädtopparna. En riktig adrenalinkick. Vid bodde på en pir i fiskesamhället Bang Bao. I närheten hittade vi också en underbar liten strand med lite folk. Solen sken och vattnet var varmt. Vi firade också en underbar julafton på piren, då vi åt barracuda och inbakad glass.

I Chantaburi fick vi simma med delfiner. Det var en härlig upplevelse att få klappa en delfin.

En underbar nyårsafton firade vi på stranden, på White Sand Beach på Koh Chang. Det var en kväll jag sent kommer att glömma. Vi åt haj, ostron, grillspett och glassefterrätt, och vi tittade på eldshower och fyrverkerier på stranden.

Efter Koh Chang åkte vi till Koh Lanta, som ligger på den andra sidan av landet. Det var en stillsam ö, och inte så exploaterat. Vi bodde på ett underbart ställe som hade en härlig restaurang. Men mest av allt kommer jag här minnas dykningen. Återigen fick vi ta oss under ytan igen, vid dessa mäktiga klippformationer. Och upplevelsen av att möta en haj som graciöst kommer simmande mot oss, det var något av det bästa som jag någonsin upplevt.

Inga kommentarer: