14 december 2009

Chiang Mai Zoo

Ja, bambu åt de ja. Men den här vet jag inte riktigt vad den äter på.
Koalor fanns det också där. Såhär söta var de. Men de sov mest, men vred sig lite i sömnen.

Idag har jag besökt zoo här i Chiang Mai. Området var gigantiskt. Jag åkte dit främst för pandorna. Förutom andra djur, så såg jag en flodhäst där också. Det var en upplevelse, tyvärr fick jag ingen bild på den. Jag betalade 220 THB, alltså ca 50 kronor för; entré, pandorna och att få åka runt med en typ av öppna bussar som man kunde hoppa av och på som man ville runt området. Det var klart värt det!
Levande pandor var väldigt speciellt att se på så nära håll. Det var 2 eller 3 stycken stora, mest satt de och åt bambu. De var väldigt stora, varje panda vägde runt 100 kg. De fanns en liten nyfödd panda där också, men den fick man tyvärr bara se på en tv. Koalor var det också speciellt att se. De sov i sina träd. Men fina var de ändå!

Inga kommentarer: