25 november 2009

Elefanter

Nästa vecka hade jag planer på att få bada med elefanter. Så jag kollade ut den som låg först på Tripadvisor (ja, Tripadvisor har alltid rätt). Jag kunde dock inte hitta något pris på hemsidan. Internet går lite segt här, så det gick inte heller att få upp alla bilder på sidan. Jag mailade i alla fall och bokade, och tänkte att det inte kunde gå på mer än 500 kr för en dag.
När mailet skickats iväg så gick jag igenom sidan en gång till. Nu kom alla bilder upp, och vad var priset? Jo, 1300 kronor för en heldag! Visserligen är det säkert fina elefanter, men 1300 kr, i Thailand? Jag mailade därefter snabbt och avbokade. Tråkigt, för det verkar ha varit en fin upplevelse. Men men.. Nu blir det till att hitta en ny elefantfarm, där elefanterna inte gör konster (jag vill inte stödja sånt). Så, jag sneglar mot nästa på listan...

2 kommentarer:

Norrbaggen sa...

Vill du se elefanter ska du definitivt ta en trip till Mae Sa Elephant Camp. Det ligger ganska nära Tiger Kingdom, typ en kvarts resa ytterligare mot Samuang.

De tar 120 baht och då ingår badning och en riktigt bra show. Du får ingen "privat" stund med elefanterna, men showen är den bästa i Chiang Mai. :)

Sedan finns elefantsjukhuset på väg mot Lampang. Intressant, men inte speciellt upphetsande.

M sa...

Tack för tipset! Det ska jag kolla upp!