3 juli 2007

Ett år sedan - Boende

Man kan bo och så kan man bo i Bangkok. Det finns allt, från 20-kronors-bäddar till lyx för hundra tusen natten. Mina första nätter i Bangkok sov jag på ett hostel på "fel" sida av staden. Jag hittade det på hostelworld och bokade från Peking. Det var skönt att ha någonstans att ta vägen när jag kom dit sent en kväll och bara kunde gå och lägga mig istället för att leta boende i flera timmar. Dagen efter jag kommit dit tog jag mig dock till Koh San Road där alla backpackers håller till och där massor av guesthouses finns. Så efter två nätter på det första stället tog jag mitt pick och pack dit. Jag ångrar dock inte alls de första nätterna. Det var en speciell och annorlunda upplevelse. Jag träffade ett trevligt brittiskt par som visade mig runt lite och jag åt god mat på en marknad nära stället. Men jag är glad att jag sen flyttade till Koh San road och Sawasdee Smile Inn. Det var fortsättningsvis där, jag och sen när M kom som vi skulle bo när vi var i Bangkok. Det är mysigt och nära till allt och personalen är jättetrevliga. På bilden, utsikt från badrumsförnstret på det första stället.

Inga kommentarer: