4 januari 2006

Tentaplugg..

Vill klara makroekonomin nu! Varför kan det inte vara lättare? Försöker förstå mig på dessa AD(Y) kurvor, multiplikatoreffekt och allt annat. Men det är så mycket, skulle vilja ha en vecka till! En privatlärare skulle inte heller sitta fel. En som kunde sitta bredvid hela tiden och bara förklara hur och varför. En som kunde förhöra så jag slapp läsa. En som kunde förklara stabiliseringspolitiken på ett enklare sätt! Volontärarbete finnes alltså i en korridor bland massa andra tentapluggare i Ryd!

5 kommentarer:

Martin Tollén sa...

Eller så vill du kanske ha en sladd som kopplas till hjärnan och laddar upp all kunskap som du behöver?

Men NEK är väl inte så knepigt egentligen. Det är väl bara vanlig enkel matematik? Till och med jag har tagit tre poäng...

M sa...

Ahh, lite Matrix vore inte helt fel.

Johoja, 3 poäng, vad är väl det min vän? :) Fråga Anna och Kristin och hälften av alla andra pol.magare!

Martin Tollén sa...

Men... jag som hänvisade till mina tre poäng i en landstingsfullmäktigedebatt häromsisten och då blev beskylld av min motdebattör för att skryta med akademiska meriter.

Hälften förresten? Läser inte 100 procent av alla pol.magare mer än tre poäng. Hälften och 100 procent är inte samma sak.

Så om du behöver en mattelärare ställer jag upp. Jag har faktiskt undervisat. På högstadiet och på mellanstadiet. Duger det? ;-)

M sa...

Jo, men det är ju hälften av alla pol.magare som missar första tentan...

Blancaflor sa...

Ah, jag minns micron och macron, och lättnaden da jag kunde glömma av det...