13 december 2009

Restauranger här

Jag har mina favoriter här i den gamla staden av Chiang Mai. Flera restauranger som jag återkommer till. För det första är det en irlänsk pub, som ligger ca femtio till hundra meter från där jag bor. De har supergod frukost, och till kvällen har det jättegoda hamburgare med friterade lökringar. Frukosten kostar runt 20 kronor, beroende på hur mycket man äter såklart. Hamburgarna ligger runt 30 kronor för en stor tallrik. Här finns en karta och mer info. De har också livemusik ofta om man vill se det, och en jättehärlig innergård med en massa växter.
Mittemot den irländska puben, bredvid Seven-eleven, finns det ett litet internetcafé på ett hörn. Där har de dem godaste kaffedrinkarna (som kostar ca 10 kr). De har en caféhörna utan datorer. Eftersom jag själv bor på Rajawithi Road så är det väldigt behändigt att ha så nära.
Min tredje favorit är Kanjana. Det är en cooking school, som också har en restaurang som är öppen både dag och kväll. Om man går förbi det internetcafét som jag beskrev tidigare, in på en liten tvärgata till Rajawithi, så fortsätter man på den ca 200 meter rakt fram (men innan man kommer till Rachadamnoen road). Då kommer man till en blå skylt med namnet Kanjana. Där har de supergod Pad Thai för 7 kr och kyckling sweet & sour med ris för 8 kr. Det är oftast mitt huvudalterntiv som lunchrestaurang. Men inte på kvällarna, då jag är rädd för att råttor ska anfalla mig på sidogatorna. Jag tror det beror på att jag läser Shantaram just nu.

Inga kommentarer: