2 december 2009

Den oglamourösa vardagen

De händelser jag visat upp här på bloggen har ju varit en ganska liten del av den tid jag hittills har spenderat här i Thailand. Så ni kanske undrar vad jag gör resten av tiden? Ja, jag har inte druckit en öl sen jag kom hit, och inte heller har jag testat poolen utanför stället där jag bor. Jag är dessutom fortfarande lika vit som när jag kom hit (vilket kan tyckas lätt tråkigt när man kommer från Skandinavien).
Den oglamourösa vardagen just nu är istället; att jag läser böcker. Idag har jag exempelvis läst Genustrubbel, vilket är en väldigt intressant bok. Dock vet jag inte hur jag ska kunna använda den i min uppsats tyvärr, mer än att genus är föränderliga. I övrigt har jag gjort alla intervjuer och sammanställt dem. Nu ska jag bara skriva ihop det till något vettigt, med (förhoppningsvis) bra slutsatser också.
Och, det där med poolen måste jag nog ändra på snart ändå känner jag...

Inga kommentarer: