30 november 2009

Sankampaeng - Keramik

Ja, här började morgonen. Jag var först på plats och ensam i lokalen med dessa keramiker.
Här karvar hon ut mönster i leran. Väldigt vackert!

Och den här lilla tanten målade bambuträd på muggarna.

Och elefanter gillar jag ju.

Väggen var full med halvfärdiga konstverk.

Ja, för det var det som det blev, när de målat detaljrika mönster på föremålen.
Dagen i Sankampaeng följer här i olika delar. Jag började ju dagen hos dessa människor, på det här stora hantverksområdet. Under hela dagen besöktes ca 5 affärer. Men de var stora, varför de tog lång tid att ta sig igenom dem. Utbudet var rätt imponerande! I keramikaffären var vissa prylar som riktiga konstverk, som också tagit flera månader att färdigställa. Hit kan man åka och köpa dyra prylar, om än detaljrika. Jag vet dock inte hur man säkert får med sig dem hela hem. De packade i och för sig bra, men kan man lita på att det håller om man köper prylar för flera tusen kronor? Ja, jag vet inte. Jag vågade inte testa. Jag shoppade istället för en hundring här ungefär.

Inga kommentarer: