22 november 2009

Den här veckan

Gatan utanför där jag bor, i skymning. Ser ni bergen längst bort i bilden? Shoppinggallerian Kad Suan Kaew shoppade jag i. Såhär fina lejon stod utanför och vaktade ingången.
Och så avslutade jag helgen med lite marknad. Nähä?

Den här veckan har flugit förbi känns det som. Jag har pluggat väldigt mycket; intervjuat och transkriberat och sånt. Jag har också hunnit med lite shopping. I fredags tog jag en ledig dag och åkte till närmsta stora galleria. Där shoppade jag skor och väskor för lite för mycket pengar. Så de närmsta dagarna får jag äta fil, typ.. De jag hade kvar spenderade jag idag på marknaden. Så eftersom mina prutnings-skills inte verkar finnas än, var jag tvungen att betala 400 kr för två fina silverarmband, men det var det värt. Nu sitter de på armarna. Tack mamma! Och så köpte jag en stor träelefant för 40 kr som jag inte kunde motstå. Jag vet dock inte hur jag ska få hem den än.

Och helt ärligt, jag har faktiskt lite pengar kvar till mat tills på onsdag, då jag får statliga pengar igen.. Så var inte oroliga.

Inga kommentarer: