26 mars 2008

Kina

Nyheten om att det är oroligt i Tibet har väl ingen gått miste om, själv ångrar jag lite att jag inte åkte till Tibet när jag var i närheten, vill ju se templen! Men jag minns Kina med glädje, Peking är vackert, men styrelseskicket är inte trevligt. Speciellt inte när de bryter mot mänskliga rättigheter. Jag undrar hur det blir med OS, en bojkott av invigningen tycker jag är helt rätt om det fortsätter som det gjort hittills. Läskigt är det att alla turister och journalister skickats ut från Tibet. Man har verkligen ingen koll på vad som händer där just nu.

Update: Titta så precis, Tomas Bodström tycker som mig i dagens (27/3) DN. Jag tycker det är precis så vi ska göra. Vi borde visa att vi i Sverige står upp för mänskliga rättigheter och visa att vi bryr oss.

Inga kommentarer: