21 november 2007

Idag längtar jag till..

PARIS!
Ja, även om jag varit där förut så kan jag inte få nog. Det är så otroligt härligt att strosa på de små gatorna och insupa den franska luften. Sen att man inte förstår handlarna bakom diskarna eller har svårt att göra sig förstådd är bara något man får acceptera antar jag. Maten är ju ofta supergod och butikerna, ja, de är mysiga. Dessutom, området bakom (eller snett om man vill) Sacré-Cœur, de berömda konstnärskvarteren i Montmartre, de får man inte glömma att besöka.

Och just det, missa inte Louvren och Mona Lisa heller om du inte varit där förr. Tavlan i sig är kanske inte det man minns mest, utan hela Louvren är helt fantastiskt med målningar i taket, stora gångar och massor av vackra tavlor. Tyvärr har jag bara inscannade gamla bilder från när jag varit där, så kvaliten är väl inte den bästa. Men ni får försöka föreställa er desto mer.

Inga kommentarer: