30 oktober 2007

Bangkok - Siem Reap

Måste tipsa om den här och den här sidan för den som ska till Kambodja från Bangkok. Själv minns jag både med fasa och skratt. Vi hoppade runt som jag vet inte vad i bussen under nio-timmars-turen i den på tok för överfyllda bussen. Samtidigt upplevde vi en solnedgång som var så vacker som man inte kunde tro att den var av denna värld. Sen när vi väl kom fram mitt i natten var jag och M och två holländare alltför bestämda att inte ta det guesthouse vi blivit lurade till så vi gav oss ut i den Siem Reap-mörka natten med våra tunga ryggsäckar på ryggen. Dumdristigt eller inte, ja, jag vet inte..

Bilden fick jag från Raun, en av holländarna som vi umgicks med under tiden i Kambodja. Lägg märke till groparna i den leriga vägen och tänk er en gammal minibuss utan stötdämpare.

Inga kommentarer: