6 juni 2006

Rabarber, nyplockade på Hemköp..

Mmm, gjorde rabarberpaj idag! Nope, det har inte att göra med nationaldagen. Har lite svårt för att "bara börja fira" en "ny" dag bara sådär, även om det är ett väldigt bra intiativ. Det kanske kommer nästa år, vem vet...

Smällde i mig halva pajen (typ) på en kvart med kaffe och grädde till. Ja, ska det va så ska det! Jo, orsaken är ju såklart att jag försöker få i mig så mycket svenne-kultur som möjligt nu innan jag åker. Annars är ju midsommar min favorithögtid och då jag inte kommer att fira den ute på saltstänkta klippor eller i någon röd liten stuga i år så får jag liksom fira i förväg. Och tro mig, det gick ändå kanon! Jag njöt av varje tugga.

2 kommentarer:

Ninaw sa...

Mumma! :)

M sa...

Mmm, gott var det! Och resten äter vi upp idag...