31 maj 2006

11 dagar kvar

Läskigt, pirrigt, kul och spännande!

Allting i kroppen snurrar omkring just nu. Tänk om någon läskig ryss kommer och vill ha mitt pass. Eller att jag råkar fotografera någon byggnad som är förbjuden. Jo, just nu känns den läskigaste delen som att ta sig genom Ryssland. De andra länderna känns inte alls som någon pärs.

De kommer säkert stå och peka på mig och fnittra i Kina, för att jag är västerlänning. Eller titta med bistra miner i passkontrollen i Thailand. Men det är inget som stör mig just nu, inte som Ryssland.

Fast Ryssland kommer säkert också gå bra. Det är nog mest pirrigt för att det är bland de första länderna. Dock ska jag ju först klara av fulla svenskar på vägen över till Finland!

4 kommentarer:

Ninaw sa...

Vad härligt det låter att ha en sån massa pirr i magen, både på ont och gott.. i slutändan så handlar ju allt om förväntan och det är en del av resan. På sätt och vis så kan man säga att resan börjar här och nu..

M sa...

Yep, den började nog redan för några månader sen när man på allvar började planera och läsa massa guideböcker! :) Härligt att bara drömma sig bort, det är en resa i sig!

Unknown sa...

Jag tror att det kommer att gå jättebra:) Var i Ryssland för några år sen och så länge man är försiktig så klarar man sig.

M sa...

Jo, jag hoppas det! Jag ska vara så försiktig jag kan :)