23 februari 2006

Bokrea imorgon..

Jag är den som gärna lägger en hel del pengar på bokrean. Eller gärna, men det slutar alltid så. Åker ner på stan och kommer därefter hem med 3 kokböcker, 2 inredningsböcker, 4 biografier och någon klassiker. När jag står där och ska välja slutar det alltid med att jag tar alla, för det är ju såå billigt!

Hmm, kollade precis igenom akademibokhandelns reakatalog. När jag nu har köpt de flesta klassiker (läs Dostojevskij & Co) som alltid ska läsas under den nästkommande sommaren (yep, de står fortfarande olästa flera av dem) så tänkte jag sikta in mig på ett världsatlas. Blädderbilder, hur svårt kan det bli? Kanon vid nästa resa-planering.

Tror det blir en om Latinamerikas historia också. En brödbok såg också helt ok ut. En om italiensk mat på 30 min verkar inte heller helt fel. Shit! Är säkert där snart igen!

Inga kommentarer: