1 mars 2006

Asien

Resan är bokad mina damer och herrar!

Den 11:e juni tuffar båten till Helsingfors och sen hoppar jag på tåget för att spana in Röda Torget i Moskva. Därifrån går transsibiriska järnvägen som tar mig till muren i Peking. Jodå, ska upp på den och klättra, eller snarare gå kanske. Därefter ska jag se terrakottaarmén i Xian (fortfarande i Kina).

Sen tar jag mig antagligen ner till Vietnam och Saigon. Templet Angkor Vat i Kambodja tänkte jag också hinna med. Sen ska jag klappa tigrar och simma med delfiner i Thailand. Därefter ska jag nog ta dykcert, så att jag kan spana efter Nemo-fiskar på havets botten.

Det visar sig vad jag hinner med på två månader. Närmast väntar vaccinationer, reseförsäkring och visumansökningar i alla fall.

2 kommentarer:

Anna Larsson sa...

Du får starta resedagbok så man kan "följa med"! Tigrar är ju så coola, ett skäl så gott som något att åka till Asien. När jag blir stor vill jag ha en tiger.

M sa...

Yep, resedagbok ska fixas.. Atingen här eller någon annanstans, men jag ska länka, det lovar jag i sånna fall.. Jo, tigrar är grymma, vill oxå ha en!