2 januari 2006

Back to business

Tillbaka efter nyår i ett tyst Linköping. Inte många själar har hittat tillbaka än men det kommer säkert en storm imorgon inför de kommande tentorna. Ledigheten har varit kanon. Har ätit underbara rätter, eller vad sägs om fasansoppa, älgfilé och päron med mjukglass på julafton och gratinerad hummer, oxfilé och dajmglass och praliner till champagnen på nyårsafton?

Har shoppat lite i Stockholm också, dock ingen rea. Förstår inte, jag hittar aldrig något på rean! Men det kan i och för sig ha lite att göra med att jag inte klarar av hetsen att trängas med 180 personer på 3 kvadratmeter där alla slänger sig över samma tröja.

Har också träffat gamla vänner i Uppsala där vi spelade nya TP och åt dip med morotsstavar. Det var längesen jag träffade dem nu så det var kul som vanligt. Nya TP-dvd:n var väldigt klurig, så om någon ska spela: ansiktsdelarna är flyttbara så man får se hela ansiktet! Det kom såklart inte vi på under våra timmar, så vi trodde på att man skulle komma på vem personen var om man fick se ett öra typ. Eller så kan man läsa beskrivningen, vilket vi hoppade över. Vilket då antagligen resulterade i några timmars förlängd tid av samma spel. But hey, det var kul ändå!

Firade för övrigt nyår ute på Väddö och roade mig på dagen med att köra den här i skogen:

Det var grymt kul!

1 kommentar:

Kristin sa...

Looks like fun. Nu är jag framme! Jag hör av mig mer sen! Kram