24 augusti 2005

Skulle behöva "liftarens guide" just nu..

Och en formelsamling av något slag...

Utbud och efterfrågan, pris, kvantitet och "den osynliga handen"... Dagen hade en otrolig start. Innan jag visste ordet av snurrade det mer än "snurra-runt pinnen 10 ggr och spring". Trodde först det var ett skämt, men inte då. Tur att jag i alla fall kikat lite i boken innan, men hade behövt ungefär en veckas förberedelser till. Det var alldeles för länge sen jag studerade derivata och integraler, men men, jag har ju i alla fall gjort det en gång, så någonstans borde det ju sitta.

4 kommentarer:

Anna Larsson sa...

Läser du nek i höst? Jag ansluter till makron, kul om vi blir "klasskompisar"!

Martin Tollén sa...

Derivator och integraler är skojiga. I alla fall när du läst klart om dem...

Anna Larsson sa...

Nej det är de inte, möjligtvis ser böckerna flaschiga ut i hyllan sen..

M sa...

Anna, jag håller med. Dumt att göra det svårare än vad det är. Med tips från Kristin har jag nu lånat en bok på svenska utan derivata. Yihoo! Hoppas det ska gå bättre.